donderdag 7 februari 2013

Klachtenbrief

Klachtenbrief



Daan van Eck
Middelweg 55
4147 AT Asperen
0345-617491
daantjevaneck@gmail.com

Hamster Bv.
Drossestraat 17
2011 XW Haarlem

Asperen, 7 februari 2013

Betreft: Winkelservice

Geachte heer Woudstra,
Deze brief schrijf ik u omdat ik ontevreden ben over de gang van zaken in uw winkel en een klacht wil indienen.
Laatst heb ik namelijk een paar schaatsen bij u gekocht, nadat ik door een fout van de winkel geforceerd werd dit duurdere paar te kopen. Maar dit dure paar schaatsen ging al bij de eerste poging mijn veters te strikken kapot. Ik ben er terug mee naar de winkel gegaan, waar de verkoper weigerde mijn geld terug te geven en mij een tegoedbon aanbood die ik binnen twee maanden in uw winkel moest besteden. Ik ben hier zeer ontevreden over, omdat het in de eerste instantie de fout van de winkel was, en ik desondanks een tegoedbon krijg.
Ik verwacht dat, nadat u uw oprechte excuus heeft aangeboden, de tegoedbon in te kunnen wisselen voor geld. Ook reken ik erop dat u het paar schaatsen dat ik in de eerste plaats probeerde te kopen, voor mij besteld en mij belt zodra deze in de winkel zijn gearriveerd.
Ik hoop op een spoedig antwoord en vraag u deze klacht serieus en snel in behandeling te nemen.


Met vriendelijke groet,


Daan van Eck

3 opmerkingen:

  1. Een goede klachtenbrief, het is duidelijk wat je wilt en de vaste briefindeling is goed. De gegevens staan goed gerangschikt en de brief is duidelijk en de juiste lengte. Maar wie is de heer Terpstra? Je moest toch schrijven naar M Woudstra. Ook de t.a.v. regel in het adres ontbreekt. Je brief had iets beleefder gekund, maar ik denk niet dat je brief te onbeleefd is. De lay-out is prima. Wat dan weer wel ontbreekt is een uiterste datum van reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zou misschien ook handig zijn om de winkel op zijn wettelijke plichten te wijzen ( in de wet staat dat jij je geld terug krijgt).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De brief is erg goed geschreven. misschien wel een beetje te dwingend. het had wel iets beleefder gekund, maar zo is het wel duidelijk wat jij wilt en wat er verwacht wordt. De indeling is ook erg goed. misschien had je een regel open kunnen laten tussen de alinea's. maar voor de rest ziet het er goed uit. maar in de opdracht stond aan wie je de brief moest schrijven en dat was niet de heer Terpstra. dat is een klein minpuntje, maar voor de rest is het zo goed geschreven dat het niet eens opvalt. ik heb ook geen andere fouten kunnen ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen