woensdag 31 oktober 2012

Zakelijke brief - Hulpmentor

Schrijfopdracht: Zakelijke Brief (hulpmentor aanmeldingsbrief)

Daan van Eck
Middelweg 55
4147 AT Asperen
0345-617491
daantjevaneck@gmail.com

Mevrouw Van Duffelen
Vroedschapstraat 11
4204 AJ Gorinchem


Asperen, 31 Oktober 2012


Betreft: Hulpmentor


Geachte mevrouw Van Duffelen,

Deze brief schrijf ik u omdat ik graag een hulpmentor van een eerste klas zou zijn en mij daarvoor wil opgeven.

Ik denk dat ik geschikt ben voor deze taak omdat ik hoge cijfers haal en dus denk dat ik de eersteklassers veel zou kunnen leren. Ook vind ik het fijn en ben ik er goed in om andere mensen te helpen en te begeleiden. Dit zal zeker gebeuren als ik een hulpmentor zou zijn. Ik zou de kinderen kunnen helpen met leren, plannen en het bijhouden van huiswerk, zodat zij dit in volgende klassen kunnen vervolgen.

Ik ben erg gedreven en enthousiast om dit te doen en daarom vraag ik u om erover na te denken om  mij als hulpmentor van een eerste klas in te stellen. Dank u voor de moeite.


Met vriendelijke groet,


Daan van Eck



2 opmerkingen:

  1. deze brief heeft de vaste briefopbouw volledig goed, al heb je geen bijlagen toegevoegd (bijv. cijferlijst om je ik haal hoge cijfers argument te ondersteunen) de betreft regel is erg goed. het middenstuk is misschien een beetje kort en het is onduidelijk wat je fijn vindt in het middenstuk. op basis van deze brief denk ik dat je wel tot hulpmentor benoemt zal worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De brief is erg goed. Het heeft een goede inleiding, er staat precies wat je graag wilt. Je bent ook erg beleefd gebleven en hebt duidelijke argumenten gegeven waarom jij hulpmentor moet worden. Maar je had zoals Sjoerd al zei inderdaad wat duidelijker moeten zijn met wat je fijn vindt in het middenstuk. Maar voor de rest is deze brief duidelijk en goed geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen